Oprava koridoru potrvá do června 2009

|
Bystřice
| 11. Březen 2008 - 8:01

Od svátku Josefa, 19. března, se budou muset cestující, kteří jezdí vlakem nebo autobusem z Bystřice nad Olzou, obrnit svatou trpělivostí.

Pro automobily je bystřická Myší díra navždy minulostí

Především doprava autobusy bude značně komplikovaná a podle slov starosty obce Ladislava Olšara se o její organizaci dověděli více po jednání s představiteli společností Bus Slezsko a České dráhy a krajského úřadu Moravskoslezského kraje.

V každém případě by za nedlouho měl být kvůli rekonstrukci uzavřen bystřický viadukt. Tzv. Myší díra bude zúžena na výšku i na šířku. Proto už omezeným profilem neprojedou ani osobní vozidla. „Myší díra bude sloužit pouze jako podchod pro pěší, protože její nová světlost neumožní žádným vozidlům průjezd,“ poznamenal starosta.

Jeho slova potvrdil i vedoucí odboru výstavby Obecního úřadu v Bystřici nad Olzou Petr Zwierzyna: „Pro pěší i automobilisty bude naše Myší díra uzavřena podle plánů 14. března. Při opravě budou zpevněny její boční zdi i železniční svršek. Několik týdnů vlaky pojedou po jedné koleji a pak zase po druhé. Motoristé budou využívat novou přeložku silnice, s jejíž stavbou se začne v květnu a skončit by měla až v červnu příštího roku. Autobusy budou jezdit po nové přeložce už dříve a zastávka pro cestující, kteří dále pojedou vlakem, by měla být právě u Myší díry. Od ní budou muset lidé dojít zhruba sto metrů pěšky na nádraží,“ vysvětlil plány Zwierzyna.

Nejbližší možnou objížďkou pro motoristy bude trasa okolo motorestu Na Císařské. „To nám rovněž dělá vrásky na čele, protože Bus Slezsko hlavně ve směru na Milíkov nebo Košařiska prodlouží trasu o tři a půl kilometru. Vedou se jednání, kdo bude rozdíl v projetých kilometrech autobusů doplácet,“ konstatoval starosta. Až do 2. září by měla být uzavřena železná lávka pro pěší Na Škubni, protože se železniční trať v těchto místech bude posouvat, aby se vyrovnal ostrý úhel zatáčky, který nevyhovuje současné rychlosti vlaků.

K rozsáhlé rekonstrukci patří přeložka všech inženýrských sítí, stavba dvou nových nástupišť, budovy pro techniku ovládající provoz na trati, nový podchod u nádraží a výtah pro tělesně postižené cestující. Okolo nádraží vyrostou protihlukové bariéry a břehy oddělující silnici od kolejiště budou zpevněny betonovými stěnami.

České dráhy se obracejí na všechny cestující v úseku Bystřice nad Olzou – Mosty u Jablunkova se žádostí o pochopení. Stavební společnosti - Tchas, OHL Brno a Subterra - odhadují délku výstavby na jeden a půl roku.

Další články - Třinecko

1. místo RD Filínovi Tyra

Další ročník soutěže „Stavba roku“, kterou už tradičně organizuje odbor stavebního řádu a územního plánování městského úřadu v Třinci, zná své vítěze. Architektonicky zdařilé stavby pečlivě posoudila...

Třinecko | 21.12.2017 - 10:19

Město Třinec bude v příštím roce hospodařit s rozpočtem, který počítá s příjmy ve výši 621 803 700 Kč a výdaji 710 724 800 Kč. Rozdíl mezi příjmy a výdaji bude kryt částečně z vlastních...

Třinecko | 20.12.2017 - 06:21

Modernější, uživatelsky vstřícnější, bezbariérové, s atraktivním designem. Takové jsou nové oficiální webové stránky města Třince, které byly spuštěny do ostrého provozu.

Třinecko | 18.12.2017 - 09:00

Bohatou mikulášskou nadílku pro nemocné děti, které nyní tráví svůj čas na dětském oddělení a dětské jednotce intenzivní péče Nemocnice Třinec, přichystaly členky třinecké neziskové organizace „Nikdy nejsi sám...

Třinecko | 10.12.2017 - 06:21